Friendly Traveler

Throwback: Írország, az első út

2019. október 18. - Kamilla93

Abban a helyzetben vagyok, hogy párom, Balázs anyukája már több éve Írországban dolgozik, így adódott az a nagyszerű lehetőség, hogy többször is eljuthattam erre a csodás kis zöld szigetre. Írország tényleg olyan, mintha a tündérek és koboldok varázslatos földjén lennénk és bármikor is utazol oda, mindig átlengi valami ősi, tradicionális hangulat. Volt, amikor télen mentünk, volt, amikor nyáron, de a természet mindig zöld arcát mutatja. Volt olyan utazásunk, amikor sok időnk volt kirándulni, de sajnos olyan is, amikor egyáltalán nem tudtunk és tényleg csak az volt a cél, hogy együtt legyen a család. :) Az ország több vidékén is barangoltunk, ezekről következik most az első beszámoló:

Először 2011-ben utaztunk ide, még csak 18 éves voltam, hosszú idő óta ez volt az első repülős utam. Igazából pénzem se sok volt még akkoriban utazni, Balázstól kaptam a repülőjegyet (és egy csodás útikönyvet Írországról) 18. születésnapomra. Azt gondolom nem kell ecsetelni, hogy az ajándék kézhezvételét követűen gyakorlatilag kiugrottam a bőrömből. Az érkezést követően letelepedtünk a roscommoni „bázisunkon” és innen néztük meg a környéket. Balázs anyukája orvos, így a legtöbbször arra vettük az útirányt, amerre ő ügyelt.  Egy nagyobb tervezett túránk volt a Moher-sziklához és így utólag is azt mondom, hogy első utazás alkalmával nem is választhattunk jobb helyet, ami ennyire megmutatja az ír táj minden szépségét. :)

Roscommon az azonos nevű megye fővárosa. A település igazából semmi fő nevezetességhez nincs igazán közel, legfőbb látványossága egy régi kastély romja. Viszont itt tapasztaltam meg először, hogy egy ír úgymond nagyváros egyáltalán nem olyan, mint mondjuk egy magyar. Inkább nevezném nagy falunak. Bár azért van sok ember, a települések viszonylag nagy kiterjedésűek, ami azt is eredményezi, hogy Írországban mindenki kocsival jár.

Roscommon castle

Knock település az ország nyugati felében található és egy Szűz Mária jelenés kötődik a nevéhez. Az írek nagyon vallásosak, ha vasárnap templom mellett járunk, biztosak lehetünk benne, hogy a parkoló dugig lesz autókkal. Ennek megfelelően kegyhelyeiket is méltó becsben tartják, Knockban egy modern templom és azt körülvevő park kapott helyet, amely megemlékezik a szent eseményről.

Knock

És végül jött a főattrakció, a Moher-sziklák. Ez az ország nyugati szélén található abráziós partszakasz, és egyszerűen csodálatos! Ha csak egyszer jut el valaki Írországba életében, ezt a helyet mindenképp érdemes felvenni a bakancslistára. :) Ekkor láttam életemben először az óceánt. Az volt a tervünk, hogy innen nézzük a naplementét, de a remek ír időjárás sajnos még júliusban sem kedvezett nekünk, így is csodálatos élményben volt azonban részünk. A szavak helyett inkább beszéljenek is a képek:

Cliffs of Moher

További írországi utazásokkal folytatása következik... :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.