Friendly Traveler

Anglia: London, egy nap alatt

2020. január 07. - Kamilla93

Azt nem mondom, hogy Londont megnézni egy nap alatt nem nagyon fárasztó. Igenis fárasztó. Főleg ha az ember szinte egész éjszaka nem tudott aludni az utazást megelőző éjjel. Azonban mivel még sosem jártunk itt, ahhoz mindenképp jó és elegendő, hogy az ember egyáltalán eldöntse szereti-e Londont, vagy sem és hogy érdemes-e neki ebbe - az amúgy nem túl olcsó - városba akár több napra visszatérnie. A fő célunk tehát nem is az volt, hogy mindent megnézzünk egy nap alatt, ez valójában lehetetlen, inkább csak hogy kapjunk egy kis ízelítőt a városból, hogy megízleljük London zamatát.

A karácsonyi írországi látogatásunkat követően a reggel 6:30-as géppel érkeztünk Dublinból a London-Gatwick reptérre, és ugyaninnen indultunk haza Budapestre 20:30-kor. Egyébként az egynapos túrát Bp-London viszonylatban is meg lehet valósítani pl. a reggel 6:00-kor oda és este 20:30-kor (vagy egyes napokon 21:35-kor is) visszainduló WizzAir járatokkal. Mi a reptérről a London Bridge nevű állomáshoz mentünk vonattal és innen tettünk egy hosszú sétát a belvárosban, részben a Temze partját követve egészen a Buckingham palotáig. Az időtakarékosság jegyében másik vasútvonalat választva, a London Victoria állomásról utaztunk vissza a reptérre. A részletesebb leírást megelőzően beteszek ide egy térképet a teljes általunk végigjárt útvonalról. Mi egyszer ültünk be ebédelni, a végén pedig forró csokizni a vasútállomáson, ezzel és a fényképezgetéssel együtt is simán belefértünk az egy napba.

lonond_tour_map.jpg1 napos London gyalogtúra google maps-en

Első állomásunk a Tower Bridge volt, de útközben a Temzén horgonyzó HMS Belfast csatahajó mellett is elhaladtunk. A Tower híd, London egyik leghíresebb jelképe, mely történelmi kinézete ellenére valójában a 19. század végén épült, neogótikus stílusban. Nevét a tőle nem messze található Tower-ről kapta, ami egy olyan középkori építményegyüttes, amely az idők során számos különböző funkciót látott el (pl. királyi palota, börtön, vagy akár levéltár).

img_20200104_092922.jpgTower Bridge

Ezután a Temze partján haladtunk tovább, szerettünk volna átkelni a Millenium Bridge-en a déli oldal felől, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a St Paul's Cathedral-ra.

img_20200104_103538.jpgSt Paul's katedrális a Millenium Bridge-ről nézve

A Covent Garden London egyik legtarkább városrésze, aminek középpontjában a piac (Market Hall) áll. Itt szinte mindig van valami program és a különböző boltok között járkálva tölthetjük az időt, vagy beülhetünk valahová megkóstolni az ízletes helyi csemegéket. Amikor mi ott voltunk épp egy vonós zenekar játszott hangulatos muzsikát az étteremben falatozóknak.

img_20200104_113349.jpgCovent Garden

Az ebédet követően elsétáltunk a British Museum felé, ahová sajnos nem volt időnk betérni, annak azonban, aki több napot tölt Londonban, érdemes tudnia, hogy a legtöbb múzeum ingyenesen látogatható, köztük a híres British Museum kultúrális és történelmi kiállításai is. Ezután a város nevezetes tere, a Trafalgar Square felé vettük az irányt, ahol január első szombati napján még mindig karácsonyi vásár várta az idelátogatókat. A séta végén a Westminster városrészbe kirándultunk. A Big Ben sajnos felújítás miatt fel van állványozva, így jelenleg a látogatóknak le kell mondaniuk a világhírű épület megtekintéséről, és ez a tervek szerint 2021-ig így is marad. A parlament melletti Westminster-hídról azonban remek kilátás nyílik London egyik másik nevezetességére, a London Eye-ra.

img_20200104_140704.jpgLondon Eye

Egy gyors kitérővel a Westminster Abbey felé továbbhaladtunk a St. James's Parkba, ami egy kellemes zöld színfolt a nyüzsgő világváros forgatagában. Itt egy kicsit megpihenhet az elfáradt utazó és egyben megismerkedhet a park szuper cuki (és az emberekhez már igencsak hozzászokott) mókuskáival. A parkot keleti irányban elhagyva egyenesen a Buckingham palota küszöbénél találjuk magunkat, ahol kitartó embertömeg várakozott, talán éppen abban a reményben, hátha megpillanthatja valamelyik királyi családtagot. Mivel mi sajnos lemaradtunk az aznapi őrségváltásról és Erzsébet királynőnek sem tudtunk beköszönni, ezért egy 10 perc bóklászás és fotózkodás után tovább is álltunk, hogy egy forró csokoládé társaságában pihentessük meg fáradt végtagjainkat a vonat indulásáig.

20200104_142513.jpgWestminster Abbey

Bár sűrű nap volt, azt kell mondanom egy napra is megéri meglátogatni ezt a csodás várost. És ha csak egy kis időt tudtunk is eltölteni itt, ez is elég volt arra, hogy megtapasztaljuk, hogy Londonnak ezer arca van és mindenki találhat valami szívéhez közel álló látnivalót.

Egy részletes programtervet az egy napos kiránduláshoz ITT találhattok meg.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.